Producten

Materiaal

Alle sieraden van ShinyStuff worden van hoge kwaliteit roestvrijstaal en fimo klei/polymeerklei gemaakt. Roestvrijstaal is hypoallergeen en verkleurt niet. De klei is non-toxic maar niet bedoeld voor consumptie, ondanks wat het uiterlijk soms doet vermoeden. Polymeerklei is licht, stevig en waterproof. Dat maakt dat de sieraden van ShinyStuff ook uitermate geschikt zijn voor jonge kinderen. Houd hierbij wel rekening met het feit dat dunne onderdelen of uitsteeksels wel wat breekbaarder kunnen zijn.

Producten kunnen in kleine mate afwijken van het product dat op de foto staat. Alle sieraden worden volledig met de hand gemaakt en kleine details of kleuren kunnen een beetje verschillen. Daarbij kunnen kleuren per computermonitor verschillen.

Alle sieraden worden met veel zorg en aandacht gemaakt en afgewerkt. Een sieraad blijft echter een delicaat product dat met zorg behandeld dient te worden. Hieronder een aantal tips om jouw sieraad mooi te houden:

  • Berg je sieraad zorgvuldig op; laat ze niet ergens onder liggen of in de knoop raken
  • Laat de sieraden niet onnodig in het directe zonlicht liggen, dit kan verkleuring veroorzaken
  • Draag het sieraad niet tijdens het afwassen, douchen, sporten of slapen om te voorkomen dat er iets breekt of het sieraad verkleurt.
  • Laat het sieraad zo min mogelijk in aanraking komen met chemische producten zoals parfum, hairspray, bodylotion, etc.
  • De klei is stevig maar niet onbreekbaar, kijk uit met dunne onderdelen
  • Je huid kan, afhankelijk van de PH-waarde, verkleuringen op het sieraad of jouw huid veroorzaken

De kettingen van ShinyStuff worden standaard (tenzij anders aangegeven) geleverd met een (doorgaans zilverkleurig) kettinkje van 50cm. Ze hebben een verlengkettinkje dus zijn in de praktijk verstelbaar van 45cm tot 50cm. Bij alle kettingen is het mogelijk de kettinglengte aan te passen voor een kleine meerprijs ter vergoeding van het verstellen. Let op! Per kettinghanger bestel je hier de aanpassing van de lengte. Wil je meerdere kettingen langer/korter hebben, bestel dan meerdere malen dit product.
Bestel je meer kettinghangers maar wil je er bijvoorbeeld maar 1 aangepast hebben? Geef dan duidelijk door welke ketting aangepast dient/dienen te worden.

Hieronder een afbeelding om een beeld te schetsen van de verschillende kettinglengtes in centimeter om de hals. Belangrijk! Het verschilt per persoon hoe de ketting om de hals valt. Meet altijd voor de zekerheid even op welke lengte het mooiste bij jou past voordat je bestelt.

kettingen

Armbanden hebben een standaardlengte van ongeveer 21cm en kunnen kosteloos in lengte versteld worden. Geef bij de bestelling jouw voorkeur door bij de bestelnotities, deze kan je invullen bij het overzicht aan het einde van jouw bestelling.

Omdat alle sieraden van ShinyStuff met de hand gemaakt worden, kan het wel eens voorkomen dat er iets wat minder mooi wordt dan de bedoeling is. Dit noemen we b-modellen omdat ze geen first-choice zijn en (kleine) schoonheidsfoutjes hebben. Tevens kunnen dit sieraden zijn met een klein beschadigingetje of oude modellen die minder mooi zijn dan de nieuwe modellen. Deze sieraden zijn nog prima te dragen en vaak hele leuke cadeautjes voor bijvoorbeeld kindjes voor een super klein prijsje.

Ja, het is mogelijk bij ShinyStuff een verzoek of een opdracht te plaatsen. Het is zowel mogelijk om een bestaand sieraad aan te passen als een geheel nieuw sieraad te ontwerpen.
Neem contact met ons op en stuur zo gedetailleerd mogelijk jouw wensen voor het sieraad. Denk hierbij aan; kleuren, lengte, gewicht, grootte, vorm, etc. We zullen contact opnemen om te bespreken of het mogelijk is de opdracht uit te voeren, hoeveel tijd het ongeveer in beslag zal nemen en de prijs.
De prijs voor opdrachten kan hoger liggen dan de prijs voor producten op de website, deze wordt samengesteld aan de hand van materiaal en werkuren die in het sieraad worden verwerkt.
Het afgesproken bedrag voor een verzoek dient van tevoren betaald te worden.
Houd bij verzoeken rekening met een langere levertijd.
ShinyStuff is in haar recht om ieder verzoek af te wijzen zonder opgaaf van reden.
Alle sieraden van ShinyStuff worden met zorg gemaakt en gecontroleerd op kwaliteit voordat ze op de post gaan. Mocht er onverhoopt toch iets mis zijn met een sieraad, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Voeg voor een snelle afhandeling een foto van jouw sieraad toe aan jouw bericht en vergeet niet jouw ordernummer te vermelden.
We zullen per situatie kijken en overleggen wat de beste oplossing is.
 
Wegens de aard en het materiaal van de sieraden kunnen wij helaas niet garant staan voor:
  • Natuurlijke slijtage door het dragen
  • Vlekken of verkleuringen door water, parfum, cosmetica of andere (chemische) middelen
  • Vlekken of verkleuringen door dragen; afhankelijk van de PH-waarde van jouw huid kan dit effect hebben op het sieraad
  • Beschadigingen door blijven haken of laten vallen
  • Verkeerd gebruik van de sieraden

Verzending en retour

Verzending en verzendkosten

Verzending binnen NL is tegenwoordig gratis.

Voor Internationale verzendingen wordt 5 euro verzendkosten in rekening gebracht.

Bestellingen worden zo snel mogelijk in behandeling genomen, maar worden uiterlijk binnen 3 – 5 werkdagen verstuurd.
Binnen Nederland worden pakketjes doorgaans binnen 1-3 werkdagen bezorgd, maar kunnen door vertragingen bij PostNL langer duren. Neem contact met ons op als uw bestelling na 7 werkdagen nog niet ontvangen is.

Bestellingen naar Belgie kunnen 1 tot 2 weken duren.

Op zondagen en maandagen wordt echter geen brievenbuspost bezorgd door PostNL.

Het kan voorkomen dat het iets langer duurt, maar we doen onze uiterste best zo snel mogelijk te leveren. Als je een grote bestelling hebt kan het iets langer duren, want alles is handgemaakt.

Moet jouw bestelling voor een bepaalde datum binnen zijn? Meld dit dan a.u.b. altijd bij de bestelling en dan zullen we extra ons best doen de bestelling voor die datum te leveren. Tevens zullen we contact opnemen als de ‘deadline’ niet haalbaar is en de mogelijkheden overleggen.

Bestellingen worden als één geheel verstuurd, houd de langste levertijd aan als uitgangspunt. Twijfel je of jouw bestelling wel op tijd binnen is? Je kan altijd contact met ons opnemen om hiernaar te informeren.

ShinyStuff is een eenmansbedrijf, wat maakt dat er geen 100% garantie geboden kan worden voor levertijden. De aangegeven levertijd is altijd een indicatie, hoewel deze 99% van de tijd gehaald zal worden. Neem bij haast, bijvoorbeeld wanneer een cadeau écht voor een bepaalde dag binnen moet zijn, contact met ons op of meld het bij de bestelling.

* Betalingen met bijvoorbeeld Ideal, PayPal en Bancontant zijn direct binnen, het ontvangen van betalingen met bankoverschrijving kan een aantal dagen duren. De bestelling wordt pas verzonden wanneer de betaling is ontvangen.

Ieder sieraad van ShinyStuff wordt met veel zorg met de hand gemaakt, dit maakt het uniek en kan in kleine mate van het sieraad op de foto afwijken.

Als het geleverde sieraad (met uitzondering van sieraden die op verzoek zijn gemaakt) niet aan jouw verwachtingen voldoet dan kun je het retourneren. Voordat je het terugstuurt dien je contact met ons op te nemen om aan te geven wat je terug wil sturen en welke voorkeur je hebt voor de verdere afhandeling (nieuw exemplaar, ruilen tegen een ander product of terugstorten van het bedrag op jouw rekening). Bij akkoord van beide partijen kan het sieraad terug gestuurd worden en zullen we het afhandelen volgens afspraak.

Voorwaarden retourzendingen:

  • Je dient binnen 7 dagen na ontvangst aan ons te melden dat je het terug wil sturen en binnen 14 dagen te retourneren (zie adres onderaan deze pagina)
  • Verstuur de retourzending veilig in (brievenbus)doosje, veelal kan dit hetzelfde doosje zijn als waarin je de bestelling hebt ontvangen
  • De retourzending moet in ongebruikte en onbeschadigde staat bij ShinyStuff aankomen
  • Verzendkosten voor retourzendingen worden niet vergoed en ongefrankeerde retourzendingen worden niet geaccepteerd
  • Na ontvangst van de retourzending wordt er binnen 10 dagen een nieuw item opgestuurd of het aankoopbedrag teruggestort
  • De klant is verantwoordelijk voor het correct retourneren van de sieraden, wanneer deze niet of beschadigd aankomen zullen deze niet vergoed worden.

Retouradres:

ShinyStuff
De Hennepe 287
4003BB
Nederland (NL)

Jazeker, dat kan! Alle bestelde sieraden worden al leuk in een schattig zakje of doosje ingepakt dus zijn helemaal klaar om direct als cadeau gegeven te worden. Je kan altijd bij het commentaar bij jouw bestelling nog een keer extra benadrukken dat het een cadeautje is, dan zullen we er extra onze best op doen om het mooi in te pakken.

Het is ook mogelijk de bestelde sieraden direct naar de ontvanger op te sturen. Geef dan bij de bestelling gewoon het gewenste leveradres op en daar zal het pakje naartoe gaan.

ShinyStuff stuurt haar facturen alleen digitaal naar het opgegeven emailadres en deze worden niet bijgesloten in het pakketje. Er zullen tevens geen prijsjes op de sieraden geplaatst zijn.

Ondanks dat ShinyStuff al haar bestellingen met veel zorg en aandacht inpakt en verstuurt, kan het met grote uitzondering voorkomen dat de bestelling niet aankomt. In de meeste gevallen heeft PostNL vertraging opgelopen en komt het pakje alsnog enkele dagen later aan. Heb je van ons de verstuurbevestiging via de mail ontvangen, gaat de bestelling naar een Nederlands adres en heb je de bestelling na 7 werkdagen nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op, dan gaan we samen op zoek naar een oplossing.
ShinyStuff is niet verantwoordelijk wanneer er verkeerde gegevens, zoals een adres, zijn opgegeven. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om de persoonlijke gegevens goed te controleren. Adressen worden geprint dus letterlijk overgenomen van het opgegeven adres, hier kunnen geen (schrijf)fouten in gemaakt worden. Als een pakje niet aankomt door een foutief opgegeven adres is ShinyStuff niet verantwoordelijk.

Algemene voorwaarden

Artikel 1 -Webwinkel

1.1. ShinyStuff is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en draagt haar wettelijke bijdrage af aan de Belastingdienst. Op onze website kunt u ons KvK nummer en BTW nummer vinden. Tevens vindt u daar ook onze contactgegevens.

1.2. Onze webshop is voorzien van een SLL-Certificaat. Dat betekent dat we aan alle wettelijke eisen voldoen met betrekking tot de beveiliging van uw persoonsgegevens en betaalgegevens. Wij streven naar een voortdurende verbetering van de beveiliging van uw gegevens. Bij misbruik door hackers zullen wij aangifte doen bij de politie.

1.3. Wij verstrekken uw persoonsgegevens nooit aan derden en deze worden alleen gebruikt om contact te onderhouden over uw bestelling.

1.4. Wij zijn verplicht om bij mogelijke verdenking van misbruik of fraude, aangifte te doen bij de politie.

1.5. Wij streven ernaar om u te allen tijde van een uitstekende service te voorzien. Wanneer u twijfels heeft over de aankoop van een product, staan wij u graag te woord.

Artikel 2 -Bedenktijd

2.1. U hebt 7 dagen bedenktijd na de aankoop van een bepaald product. Mocht u binnen deze termijn ontevreden zijn over de aankoop, dan kunt u het product aan ons retourneren. U betaalt alleen de verzendkosten voor het retourneren van het desbetreffende product.

2.2. Producten die aan ons geretourneerd worden, dienen voorzien te zijn van de originele verpakking en ongebruikt te zijn.

Artikel 3 -De overeenkomst

3.1. De overeenkomst tussen de webwinkel en klant is definitief wanneer de klant heeft aangegeven akkoord te zijn gegaan met de algemene voorwaarden en hij de webwinkel heeft gemachtigd het geld van zijn rekening af te schrijven, wanneer de klant een betaling heeft voldaan via iDEAL of Paypal, of wanneer een factuur achteraf verzonden is aan de klant. Nadat de bedenktermijn van 7 dagen is verstreken en de betaling is ontvangen door de webwinkel, is de klant eigenaar geworden van het betreffende product.

3.2. De overeenkomst is elektronisch tot stand gekomen, door middel van het invullen van de benodigde velden en het akkoord gaan met de algemene voorwaarden.

3.3. Nadat u tot aankoop bent over gegaan, ontvangt u van ons een schriftelijke bevestiging per e-mail van uw aankoop.

3.4. Wij zijn aan u verplicht het product of artikel binnen 30 dagen aan u te leveren. Mocht door onvoorziene omstandigheden het artikel niet binnen deze periode leverbaar zijn, dan zullen wij u daarvan schriftelijk op de hoogte brengen.

3.5. De levering van producten in het buitenland kan langer duren dan een levering in Nederland. De kosten die voor een verzending naar een adres in het buitenland in rekening worden gebracht, zijn voor u zichtbaar wanneer u tot de aankoop van het product overgaat.

3.6 De klant is verantwoordelijk voor het opgeven van correcte contactgegevens. Als een bestelling niet aan is gekomen bij de klant omdat het adres wat is doorgegeven niet correct blijkt te zijn, zijn wij daarvoor niet verantwoordelijk. Voordat de bestelling definitief wordt gemaakt, ziet men een overzicht van de bestelling en de opgegeven persoonsgegevens en deze dient u zelf goed te controleren.

Artikel 4 – De prijs

4.1. De prijzen die op onze webshop staan vermeld, zijn altijd inclusief BTW. De kosten die betaald moeten worden voor het verzenden van het product, worden zichtbaar wanneer u het product heeft toegevoegd aan uw winkelwagen.

4.2. De prijzen kunnen door ShinyStuff veranderd worden. Deze zullen afhankelijk zijn van verschillende factoren, zoals inkoop van materialen en werkuren. De prijzen van een bestelling worden vastgesteld op het moment dat de klant bestelt. Wanneer de prijzen op hetzelfde moment worden aangepast, zal dit geen effect hebben op het totaalbedrag van de bestelling.

4.3. De prijs die bij het product op de website wordt vermeld, kan niet wijzigen tijdens uw aankoop. U betaalt het bedrag dat zichtbaar is bij het product en wat tevens aan u bevestigd wordt, indien u elektronisch akkoord gaat met de aankoop. Daarin wordt de aankoopprijs opnieuw vermeld.

4.4. Wanneer u een product koopt tijdens een periode waarin geen actie geldt, komt u achteraf ook niet in aanmerking voor korting.

Artikel 5 – Klachten en garantie

5.1. Klachten over de levering dienen in eerste instantie via de mail of telefonisch aan ons gemeld te worden. Wij staan u graag te woord. Wij zullen dan met de desbetreffende bezorger contact opnemen betreffende de levering van het product.

5.2. Klachten over het product zelf, dienen schriftelijk aan ons gemeld te worden. Wij zullen contact met u opnemen om eventuele problemen zo goed mogelijk op te lossen.

5.3. Klachten worden doorgaans binnen 14 dagen door ons afgehandeld.

5.4. Op elk product dat wij aan u leveren, is 3 maanden garantie van toepassing.

5.5. Wanneer het product binnen de garantieperiode kapot gaat, zullen wij foto’s van het product vragen en eventueel het fysieke product terug willen ontvangen. Vervolgens zullen wij de inschatting maken of de schade binnen de garantie valt. Wanneer wij vaststellen dat de schade binnen de garantie valt, zullen we een vervangend product bieden.

Indien u akkoord gaat met de Algemene Voorwaarden Webwinkel, verzoeken wij u vriendelijk het vakje aan te vinken. Zonder het vakje aan te vinken, kan er geen overeenkomst tot stand komen. Uiteraard hopen wij van harte dat u veel plezier beleefd met uw aankoop! Indien u nog vragen heeft, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.